آموزش بازاریابی از طریق اینستاگرام
امروزه اینستاگرام یکی از برنامههای پرطرفدار شبکههای اجتماعی به حساب میآید که بسیاری در این فضا علاوه بر فضای تفریحی کسب درآمد هم میکنند اینستاگرام امروزه جزو شبکههای اجتماعی قدرتمند به حساب میآید که با گذشت زمان جایگزین فیس بوک شده است در این مقاله به راههای مختلف بازاریابی از طریق اینستاگرام میپردازیم.
روشهای بازاریابی ؛ آموزش بازاریابی از طریق اینستاگرام
کسب و کار در اینستاگرام :
اولین سوال که در مورد کسب و کار اینستاگرامیمطرح میشود این است که چرا و چگونه در این فضا میشود کسب درآمد کرد اولین نکتهای که دراین باره مطرح میشود اینست که اینستاگرام بیش از 300 میلیون کاربر فعال دارد و پتانسیل فوق العادهای برای کسب و کار در فضای مجازی دارد حال به این معقوله میپردازیم که چگونه میتوانیم از این فضای بسیار مهیا برای کسب درآمد استفاده کنیم.
استفاده کردن از عکسهای جذاب :
عکسهایی که در پستهای خود بکار میگیرید جزو عکسهایی باشد که برای مخاطب و کار بر جذاب باشد برای ایجاد کردن چنین حسی در بین مخاطبان و کاربرانی که از صفحه شما دیدن میکنند از محصولات خود به گونهای عکس بگیرید که حس کنجکاوی را در مخاطب ایجاد کند بطور مثال از فاصله نزدیک و زاویه متدوال از محصول خود عکس بگیرید.
ارائه کوپن تخفیف :
ایجاد کوپن تخفیف به خودی خود باعث جلب توجه مخاطبان و مشتریان میشود یکی از راههای خوب برای جذب مشتری میباشد و همچنین کسانی که علاوه بر کسب و کار اینستاگرامیخود دارای وبسایت فروشگاهی هستند برای اینکه فضای کسب و کار اینستاگرامیخود را ارتقاء دهند یک کد تخفیف فقط و فقط مخصوص سفارشهای اینستاگرامیخود لحاظ کنند.
نوشتن توضیحات در پروفایل :
در قسمت پروفایل خود توضیح مختصری در مورد کسب و کار خود ارائه دهید بصورتیکه که کاربران چرا و به چه دلیل پیج اینستاگرامیشما را باید دنبال کنند یا حتی محصول و خدماتی از پیج اینستاگرامیشما دریافت کنند این توضیحات مختصر را حتما در قسمت توضیحات پروفایل خود یا همان بیو پروفایل خود قرار دهید.
تغییر ماهانه عکس پروفایل :
این امر شاید در نگاه اول تاثیر بسزایی در پیشرفت پیج شما نداشته باشد اما این کار موجب میشود که پستهای شما در جستجو اینستاگرام جایگاه بهتری داشته باشد و همچنین احتمال دیده شدن و فالوشدن شما بیشتر میشود شاید این سوال برای شما پیش بیاید که پیج شما یک پیج کسب وکاری میباشد ومدام نمیتوانید عکس پروفایل خود را تغییر دهید برای حل این موضوع میتوانید با مقداری وقت گذاشتن طرحهای زیبا و خلاقانهای برای سایت خود ایجاد کنید بطور مثال عکس پروفایل خود را مطابق با تغییرفصل تغییراتی درآن ایجاد کنید.
برای استفاده از خدمات اینستاگرام زیفا کلیک نمایید.
ارائه مطالب تخصصی :
در فضای کسب و کار اینستاگرامیایجاد مطالب تخصصی و مختص به کسب وکار خود موجب جذب مخاطب میشود اگر مطالبی که شما به عنوان پست در داخل پیج خود قرار میدهید در جاهای دیگر قابل دسترسی نباشد مطمئنا مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد از همین رو فقط و فقط به پست گذاشتن روزانه بسنده نکنید و برای انتشار هر پست خود برنامه و هدف گذاری داشته باشید.
تاثیر آموزش در فروش :
ابتدا در فعالیت پیج خود به آموزش بپردازید این امر تاثیر بسیار مهمیدر پیشرفت پیج شما دارد و مطمئنا از این راه پاسخ مثبتی میگیرید بطور مثال شما به عنوان یک خرید ماشین به دو نمایشگاه ماشین مراجعه میکنید فردی که در نمایشگاه اول به عنوان فروشنده در مقابل شما قرار دارد توضیحات مختصری راجبع اتومبیلها به شما میدهد حال شما به نمایشگاه دوم مراجعه میکنید شخصی که در نمایشگاه دوم به عنوان فروشنده حضور دارد اطلاعات کامل و دقیق تری به شما میدهد بصورتیکه شما را مجاب به خرید اتومبیل میکند در کسب و کار اینترنتی هم قضیه به همین روال میباشد در صورتی که در ابتدا فعالیت پیج شما بصورت آموزشی باشد و این موارد مخاطب را از نوع و کیفیت محصولهای شما آگاه ساز در این صورت تمایل بیشتری به خرزید کردن از پیج شما دارد.
هشتگ گذاری :
در پستهایی که میگذارید هشتگ گذاری مختص به کسب و کار خود را فراموش نکنید و همچنین هشتگ گذاری برند خود در کمپینهای خاصی که راه اندازی میکنید از تگهای خاص استفاده کنید این روش موجب تبلیغ کسب و کار شما و باعث بازدید بیشتر پیج اینستاگرامیشما میشود.
منبع : https://zefa.ir/instagram-marketing-training/